کوچک سازی بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق بررسی های صورت گرفته مسئله ادغام ریز بنگاه ها در تمامی سلسله مراتب کشور در حال اجرا می باشد. این اتفاق حتی در کسب و کارهای کوچک نیز به وفور رویت می شود که عمدتاً این کار با خرید سهام شرکت‌های بالادستی و سرمایه‌گذاری فولادسازان در معادنسنگ‌آهن و ذغال‌سنگ معنا پیدا می‌کند. فولاد مبارکه از جمله شرکت‌های پیشرو در این عرصه می باشد و با سرمایه‌گذاری عظیم، توانسته است تاکنون زنجیره تولید خود را از سنگ تا ورق توسعه دهد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از جمله مشکلاتی که در ادغام های عمودی و افقی در صنایع معدنی کشور در حال اجرا می باشد، عدم وجود پیوستگی لازم بین تولیدکنندگان سنگ‌آهن و گندله و فولاد سازان بوده است  که سبب گشته تا صادرات کنستانتره سنگ‌آهن، گندله و ظرفیت‌های اضافه شده تولید فولاد در پایین‌دست زنجیره خالی بماند و فولاد سازان با مشکلات متعددی در حوزه تأمین گندله مواجه شوند. رفع این مشکلات علاوه بر نیاز به سرمایه‌گذاری حوزه تولید گندله، نیازمند یکپارچه ‌سازی مالکیت معادن و بنگاه‌های تولید فولاد و ایجاد یک زنجیره کامل در این حوزه می باشد که برخی شرکت‌ها از جمله فولاد مبارکه با تغییر رویکرد مدیریتی خود به درستی در راستای اجرای آن گام برداشتند.

در همین راستا، فولاد مبارکه از همان ابتدای آغاز فرآیند خصوصی‌سازی در معادن کشور، تلاش خود را بر تصاحب کرسی‌های مدیریتی بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان سنگ‌آهن و گندله خود یعنی گل گهر و چادرملو آغاز کرد و در کنار آن، سرمایه‌گذاری بلندمدت خود را بر معادن غنی اما بهره‌برداری نشده سنگان و گهر زمین متمرکز ساخت. با توجه به تحریم های صورت گرفته بخش دولتی ضرورت ادغام و خصوصی سازی بیش از پیش در کشور به ویژه در صنایع تازه محدود شده ی آهن و فولاد احساس می شود. از این رو با مدیریت درست و کارآمد نیروی جوان و حذف قوانین دست و پاگیر دولتی می توان به دور زدن تحریم ها امیدوار بود.





:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: